ویژگی‌های مهم یک وکیل مالیاتی خوب چیست؟

ویژگی‌های مهم یک وکیل مالیاتی خوب چیست؟

وکیل مالیاتی کیست و چه کارهایی انجام می دهد؟

امروزه با وجود شرایط اقتصادی نامناسب اغلب کسب و کارها با مسائل و مشکلات زیادی روبه رو هستند. یکی از این مسائل مهم، مالیات است. شرایط مالیاتی هنگامی پیچیده تر می گردد که شخص، موسسه و یا سازمانی شامل جرائم مالیاتی شود. در چنین شرایطی نقش یک وکیل مالیاتی خوب و متخصص برای یافتن راه حل های قانونی موجود تاثیرگذار خواهد بود. وکیل مالیات با تسلط بر موضوعاتی مانند حسابداری شرکت ‌ها، امور مالیاتی، قوانین و مقررات این حوزه می تواند نقش بسزایی در مشاوره مالیاتی داشته باشد. در این مقاله ضمن آشنایی با قوانین مالیات با ویژگی های مهم یک وکیل مالیاتی خوب آشنا خواهیم شد.
در نظام مالیاتی کشور ما، قوانین بسیار متنوع و پیچیده ای وجود دارد. در بسیاری از مسائل مهم، وحدت رویه بین ادارات مالیاتی وجود ندارد و تفاوت در تصمیمات دادگاه ‌ها در نتیجه رسیدگی مالیاتی مشکلات جدی برای مالیات دهندگان ایجاد می کند. در نتیجه، ممکن است تفاوت ‌های مختلف در تفسیر و کاربرد بین ادارات مالیاتی و مودیان مالیاتی ایجاد شود. بنابراین، مالیات و جریمه های اضافی از طرف مالیات دهندگان تعلق می گیرد. این مشکلات با یک وکیل مالیات که در زمینه خود متخصص باشد و بتواند مشاوره مالیاتی خوب ارائه کند قابل رفع است.

قانون مالیات

قانون مالیات صلاحیت ها، تحقق، روش های وصول، روابط مودیان مالیاتی و مالی، حقوق و وظایف آنها و غیره را در بر می گیرد. وکلایی که در این شاخه حقوق تخصص دارند و به قانون گذاری و اجرای قوانین مربوطه آگاهی دارند در بین مردم به وکیل مالیاتی معروف هستند. شما می توانید از طریق وکیل مالیات بهترین مشاوره مالیاتی را گرفته و مناسب ترین راه حل ها را برای اختلافات حقوقی خود بیابید.

وکیل مالیاتی کیست؟

وکلایی که در قانون مالیات تخصص دارند وکیل مالیات نامیده می شوند. این وکلا هستند که در تعیین تکلیف مالیاتی افراد یا موسسات، پرداخت آنها و در صورت بروز اختلاف، پشتیبانی لازم را انجام می دهند. برای یک وکیل مالیاتی موفق ضروری است که حتی از کوچکترین جزئیات در مورد سیستم مالی و مالیاتی اطلاعات داشته باشد. زیرا جهت گیری صحیح شخص یا موسسه ای که وکیل مالیاتی نماینده آن است، با آگاهی از اینکه بتواند به درستی از حق خود دفاع کند، نسبت مستقیم دارد.

مناطق و محدوده خدمات مشاوره اختلافات مالیاتی

خدمات مشاوره مالیاتی به شرح زیر است؛

وظایف وکیل مالیات چیست؟

  • فرآیندهای دعوی ابطال اخطار مجازات مالیاتی؛
  • موارد ابطال مربوط به دستور پرداخت؛
  • پیروی از مراحل سلب حق اقامه دعوی و تعیین نحوه اقدام با توجه به نتیجه پیگیری؛
  • ترتیب اشتباهات مالیاتی ناشی از اشتباهات حساب؛
  • کسر مالیات کارکنان و شرکت ها؛
  • تصحیح صورت های سود و زیان ناقص یا نادرست؛
  • راهنمایی، سازش یا دعاوی در کلیه دعاوی حقوقی که ممکن است در محدوده قانون مالیاتی ایجاد شود.
حتما بخوانید:  درصد مالیات رستوران، ساندویچی و فست فودی ها

چرا تجربه یک وکیل مالیات مهم است؟

یک وکیل مالیات به عنوان مشاور مالیات به خوبی از همه جزئیات، از جمله قوانین مالیاتی و مجازات‌ های کیفری آگاهی دارد و کنترل خوب فرآیند دادرسی نه تنها کار خود را تسهیل می‌ کند. زیرا در محدوده مجازات های مالیاتی، مجازات حبس و جزای نقدی نیز وجود دارد. بی دقتی، قضاوت نادرست، حذف یا تاخیر می تواند عواقب بدی داشته باشد، لذا موقعیت وکیل مالیاتی خوب حیاتی است.

نکاتی که باید در انتخاب وکیل مالیات در نظر بگیرید

حقوق مالیاتی حوزه ای است که به خودی خود پیچیده است؛ اما باید توسط وکلایی که در زمینه خود متخصص و با تجربه هستند انجام شود. افراد/موسساتی که نیاز به وکیل مالیات دارند باید قبل از انتخاب وکیل تحقیق دقیقی انجام دهند. کار قبلی وکیل، نرخ برد و باخت سرنخ های درستی را در مورد انتخاب وکیل به عنوان مشاوره مالیاتی به شما می دهد.

pic 4 - ویژگی‌های مهم یک وکیل مالیاتی خوب چیست؟

وکیل مالیاتی چه وظایفی دارد؟

چرا به وکیل مالیاتی نیاز است؟

اختلاف نظرها و رویه هایی که بین مودیان مالیاتی و ادارات در هنگام درخواست مالیات ایجاد می شود، اغلب به موضوع اختلاف تبدیل می شود. حل این گونه مسائل بسته به رویکرد طرفین می تواند از طریق سازش یا قوه قضائیه باشد. مهم است که معاملات در فرآیند سازش یا قضایی توسط متخصصان در زمینه خود انجام شود تا از بار مالیاتی اضافی برای مودیان جلوگیری شود. همچنین از مواجه شدن مودیان مالیاتی با جریمه مالیاتی جلوگیری می کند. همکاری با یک وکیل مالیات به عنوان مشاور مالیات که در حقوق مالیاتی متخصص در حل اختلافات مالیاتی بوده مهم است.
در این زمینه وکیل مالیات اقدامات لازم را جهت بررسی واقعه مورد اختلاف و رفع اختلاف انجام می دهد. در مراحل راه حل های اداری (مانند سازش، تخفیف مجازات، ندامت و …) و در صورت لزوم در مراجعه به قوه قضاییه می تواند مشاوره مالیاتی خوبی ارائه دهد. بنابراین همکاری با یک وکیل مالیاتی که در دعاوی حقوقی متخصص است همیشه به نفع شما خواهد بود.

خدمات مشاوره ای در رابطه با قانون مالیات

یک وکیل مالیات خوب، خدمات مالیاتی زیر را در خصوص اختلافات مالیاتی ارائه می دهد؛

  • تنظیم دادخواست های مالیاتی و دادخواست پاسخ دفاعی؛
  • تهیه درخواست های کمیسیون مصالحه؛
  • ارزیابی حل و فصل یا تصمیم دعوی قضایی؛
  • تهيه، تحليل و تفسير نتايج كاربردهاي اداري از قبيل احكام، اصلاحات و شكايات به ادارات امور مالياتي؛
  • ارزیابی حقوقی گزارشات بازرسی مالیاتی و تکنیک مالیاتی تهیه شده در نتیجه بازرسی مالیاتی؛
  • نظر کتبی در مورد مسائل قانون مالیات؛
  • تطابقات مالیاتی و خدمات مشاوره مالیاتی مستمر؛
  • تشکیل و پیگیری ابطال قانون مالیات و پرونده های صلاحیت کامل؛
  • پیگیری پرونده های کیفری ناشی از قاچاق و صدور قبض و یا استفاده از جرایم خلاف واقع؛
  • مالیات بر درآمد، مالیات بر ارزش افزوده، مالیات شرکت، مالیات وسایل نقلیه موتوری و همه اختلافات مالیاتی دیگر؛
  • طرح دعوای ابطال تاریخ مالیاتی و جریمه و پیگیری مالیاتی؛
  • اعتراض به تصمیمات کمیته ارزیابی و کمیته اصلاح؛
  • تصحیح خطاهای حساب و اشتباهات مالیاتی؛
  • اعتراض به اخذ مالیات از طریق کسر؛
  • اعتراض به دستور پرداخت ارسالی به دلیل مالیاتی؛
  • اعتراض به توقیف احتیاطی در قانون مالیات.
حتما بخوانید:  مالیات فروشگاه ها، هایپر مارکت ها چگونه محاسبه می شود؟   

انواع پرونده های مالیاتی

یک وکیل مالیات، خدمات مشاوره مالیاتی در مورد انواع پرونده های مالیاتی زیر را ارائه می دهد؛

  • اقدامات برای لغو انواع اخطارهای مالیاتی و جریمه؛
  • اقدامات برای لغو دستور پرداخت؛
  • اقدامات ابطال توقیف، حق الكترونیك، حق احتیاط و معامله تعهدی و بی احتیاطی؛
  • دعوای ابطال در مورد رد درخواست درج در اصول خاص (قانون) و انتقال از اصول خاص به اصول عام؛
  • دعاوی ابطال مالیات بر درآمد و مالیات شرکت ها و مالیات موقت به ویژه مالیات بر ارزش افزوده به اتهام صدور یا استفاده از اسناد جعلی یا گمراه کننده؛
  • موارد ابطال در خصوص تشخیص مالیات بر ارزش افزوده به دلیل عدم ارائه دفاتر و یا مدارک جهت بررسی؛
  • اقدامات ابطال تعهدات ادارات امور مالیاتی ناشی از خرید و فروش وسایل نقلیه یا اموال غیرمنقول، بررسی های انجام شده و جریمه های اعمال شده؛
  • اقدامات ابطال مالیات و جرایم تعلق گرفته به اظهارنامه های ارسالی با قید و شرط؛
  • دعوای ابطال دستور پرداخت و توقیف و معاملات فروش که از طرف نمایندگان قانونی و شرکای شرکت های سرمایه و خصوصی ایجاد می شود.

حق الزحمه وکیل مالیاتی

معمولا حق الزحمه وکیل مالیات آزادانه بین وکیل و موکل تعیین می شود. هنگام توافق بر روی دستمزد، برخی از عوامل در نظر گرفته می شود. در اصل حق الزحمه وکیل مالیاتی بر اساس تعرفه کانون وکلا تعیین می گردد؛ اما این تعرفه برای وکیل الزام آور نیست. این فقط یک راهنماست. به همین دلیل عوامل مختلفی مانند ماهیت اختلاف مالیاتی، انبوه کارهایی که باید انجام شود و ارزش مادی فرآیند نیز در نظر گرفته می شود. بدین ترتیب حق الوکاله مشاوره مالیاتی تعیین خواهد شد.

بهترین وکیل مالیات

استفاده واژه بهترین وکیل مالیات در بین وکلا امکان پذیر نیست. زیرا این انتساب خلاف اخلاق حرفه ای است. می توان گفت که این اصطلاحی بوده که عموماً وکلایی که در پرونده های مالیاتی حرفه ای شده اند استفاده می کنند.

pic 3 - ویژگی‌های مهم یک وکیل مالیاتی خوب چیست؟

معرفی بهترین وکیل مالیاتی

وکیل مالیاتی چگونه کار می کند؟

وکیل مالیات و یا مشاور مالیات وظایف مهم و بسیار حیاتی را در مرحله مالیات بر عهده می گیرد. از آنجایی که قانون مالیات مستقیماً به حقوق افراد در قانون اساسی می پردازد، در هر زمان ممکن است تصمیم جدیدی اتخاذ شود. این قطعنامه های جدید همیشه با هدف حل مشکلات در عمل است. اما ماموران مالیاتی که به روش قدیمی عادت کرده اند، این روند را به صورت اتفاقی ادامه می دهند. در نتیجه مؤدی قبول نمی کند که طرح دعوی کند. فردی که از چنین وضعیتی جلوگیری می کند وکیل مالیات است. وکیل مالیاتی در هر مرحله مالیاتی حضور دارد. توضیحات و تصمیمات قضایی لازم را ارائه کرده و به طور موثر از حقوق قانونی مشتری دفاع می کند.
در پایان پروسه، وکیل مالیات به موکل خود اطلاع می دهد که آیا باید توافق حاصل شود یا طرح دعوی انتخاب گردد؟ همچنین احتمالات مختلف را توضیح می دهد. علاوه بر این، خطرات را نیز آشکار می کند. در مرحله دعوی، نقش وکیل بسیار مهم است. مشخص است که برخی شیوه های مالیاتی اغلب از طریق دادخواست لغو می شود.

حتما بخوانید:  درصد مالیات فروشندگان کالای خواب

در انتخاب وکیل مالیات چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

تأمین انواع نظم در جامعه در برابر قانون به موجب قانون انجام می شود. مردم این آزادی را دارند که حقوق قانونی خود را در برابر قانون جست و جو کنند. با وجود اینکه هرکس حق دارد در محاکم وکالت داشته باشد، اقداماتی که بدون داشتن تجربه در امور حقوقی انجام می شود ممکن است در آینده باعث خسارات جبران ناپذیری شود. به همین دلیل، برای تجلی کامل قانون و برای ادعای مؤثر در برابر قانون، درخواست کمک حقوقی از وکلای آموزش دیده ویژه ضروری است. در خصوص موضوع مالیات نیز یک وکیل مالیات خوب می تواند با مشاوره مالیاتی از بروز خسارات احتمالی مالیاتی جلوگیری کند.

عوامل مهم در انتخاب وکیل مالیات

در انتخاب وکیل مالیات باید تمام ویژگی های وکیل خود را از موضع گیری گرفته تا سخنان اش ارزیابی کنید. شما باید ویژگی های وکیل خود را از مهارت های گفتاری تا مهارت های ارتباطی رعایت کنید و بر اساس آن تصمیم خود را بگیرید. زیرا یک وکیل موفق در روابط انسانی، یک وکیل کارآمد است.
هنگام انتخاب وکیل مالیات، انتخاب افرادی که شخصیت آنها به شما نزدیک بوده مفید است. زیرا حل مسائل حقوقی معمولاً زمان زیادی می برد. در طول این فرآیند، شما باید دائماً با وکیل خود در تماس باشید. بنابراین، وکیلی که شما را به خوبی درک کند، نرخ برنده شدن را افزایش می دهد.

ویژگی های فردی یک وکیل مالیات خوب چیست؟

ویژگی های شخصی وکیلی که انتخاب می کنید مهم است. بنابراین در هنگام انتخاب وکیل مالیات باید ویژگی ها و توانایی های فردی او را به دقت رعایت کرد. قانون اغلب یک فرآیند پیچیده است. برای اینکه این فرآیند را به خوبی مدیریت کنید، ضروری است که وکیل شما پرونده شما را به خوبی تجزیه و تحلیل کند و استراتژی های مناسب را توسعه دهد. شخصی که شما را نمایندگی می کند باید استراتژی های حقوقی مناسبی را توسعه دهد و مهارت های ارتباطی کلامی و نوشتاری بالایی داشته باشد.

  • در انتخاب وکیل مالیات، بهتر است به جای دانشگاهی که از آن فارغ التحصیل شده، مواردی را که وی انجام داده، دستاوردها و ارجاعات وی در این موارد در نظر بگیرید؛
  • دستمزدهای وکلا متفاوت است. هنگام انتخاب وکیل، بهتر است به کارایی وکیل خود توجه کنید تا هزینه آن؛
  • وکیل شما باید با اعتماد به نفس و آگاه باشد؛
  • وکلا باید به موکلان خود احترام بگذارند.

پس از بررسی کامل وکیل خود را انتخاب کنید. یک وکیل مالیات خوب به عنوان مشاور مالیات کسی است که شما را در مقابل قانون به طور مؤثر نمایندگی کند.

pic 2 - ویژگی‌های مهم یک وکیل مالیاتی خوب چیست؟

ویژگی های یک مشاور مالیاتی خوب

مالیات تولیدی ها

مالیات تولیدی ها موضوع بسیار مورد بحث واحدهای تولیدی است. اگر مالیات بنگاه های تولیدی کاهش یابد، بر سود این

9 دیدگاه در “ویژگی‌های مهم یک وکیل مالیاتی خوب چیست؟

  1. blank kYaTLwijmOo گفت:

    سلام ویژگی وکیل خوب در گرفتن مبلغ کم و بلد بودن کار هست

    1. blank taxmap گفت:

      سلام مهم ترین ویژگی وکیل مالیاتی خوب بلد بودن قوانین مالیاتی می باشد .

      1. blank taxmap گفت:

        سلام بله حتما
        تکس مپ در خدمت شماست

    2. blank taxmap گفت:

      سلام بله حتما همین طور هست
      تکس مپ در خدمت شماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تهران، میدان انقلاب کارگر شمالی

تلفن همراه : 09211029879

وکیل مالیات با تکس مپ